Web Sitesinin Faydaları Nelerdir? Müşteri Belirlemeye Yarar Geleneksel olarak demografik bilgilere bakarak örgülmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak derunin Google Analitik platformunun kent analizleri derunin sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi eşya ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent takip kimliğini sitenize beslemek kifayetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, hayat, gelir ve rabıta alanları kabil değanlayışkenleri saptama edebilirsiniz. █▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz Müşterileri farklılaştırma, onların anlayışletmeniz derunin farklı değerlere ehil olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En muteber olan müşterilerden almak suretiyle, bir sıralamada yatmak, çabaların en çok kazanım esenlayacağı kesime yöneltilmesine olanak esenlar. Böylece müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak pres davranışını web sitenizde sağlamak güç olmayacaktır. █▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki özen, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En mualla etkinliği, yönlü maliyette yapmacık zorunluluğu bir şirket derunin kaçınılmazdır. İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci Web kent kavramının müşteri merkezli son yıllarda yaşadığı değişme fiilen akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakıldığında 1990’li senelerın “ne bulursam onu aldatmaırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Arz ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde belde alan ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, müstehlik tercihlerinin geri plana atılmasına yeryüzü hazırlıyordu. Arkası sıra 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve özen çeşitliliği artmaya mebdeladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu sözım” biçiminde değanlayışti. 2010’larda web sitelerindeki çağdaş anlamdaki vürutmelerle omuz omuza daha çok “ne istersem onu aldatmaırım” devri mebdeladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç anayasa nöbetçi eke gösteriş oynadı: ▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz biçimde arttı ve müşterilerin yeğleme mümkünlıkları çoğaldı. ▬ Bilgelik ve iletişim teknolojilerini hareketli kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok amelî erişebilir bir hale geldi. ▬ Teknolojik örgülar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına değin iş proseslerini değanlayıştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim mümkün oldu. Türkiye’de Web Sitesi Teknolojisinin Vürutimi Bilimsel anlamdaki website çaldatmaışmalarının Türkiye’deki geçmişi 2000 seneı başlarına dayanıyor. Türkiye’de meydana getirilen ilk boşlukştırmalarda şirket yöneticilerinin web sitesi teknolojisini aşinalık yüzdeleri %5’in şeşnda idi. Ama kovuşturulma fail yıllarda internet kent çaldatmaışmaları hızla ve artarak devam etti. Bu mevzuda şirketler gerek kendi bünyelerinde, gerekse bu mevzuda özen veren danışmanlar ve birNC (www.birnc.com.tr) kabil ajanslar vasıtası ile çeşitli çaldatmaışmalar yürüttüler ve yürütmeye devam etmekteler. Bir markayı temsil fail web sitesi sadece üretilmiş özen, ürün ve fikirlerin üreticiden tüketiciye şık ve çağdaş bir şekilde gösterilmesi değildir. Web siteleri, üretim öncesinden süregelen bütün faaliyetlerin satış öncesi, satış ve satış sonrası tamamlanmak üzere üç ayrı aşamada birbirini tamamlayıcı çabaların da tanılamatıldığı bir hüviyet olduğu yadsısalat. Burada önemli bir laf henüz var, o da şu: Web dizayn ve yazılı sınavm çaldatmaışmalarını belli başlı bir ölçüm sistemi şeşnda yürütmek ve bu çaldatmaışmalarda meydana getirilen yatırımın şirketin aracısız hedeflerini ne ölçüde desteklediğini gözlemlemektir. Yalnızca web dizayn adı şeşnda mebdelayıp şirketin ciddi finansal hedefleri doğrultusunda yürütülmeyen birokkalı projenin devran zarfında üst el aracılığıyla durdurulduğunu ve bu projelerin muvaffakiyetsiz olduklarını gördük. Bunun internet projesi ya da değişik bir x projesi olmasının önemi yok. Önemli olan süksesızlıktır. Şirket üst yönetiminin her projede kalıcı katınızda olması çok önemlidir. Bunun esenlanabilmesi de web sitesi projelerinin yönetimin koyduğu ve benimsediği kurumsal iş hedeflerini aracısız beslemesine ilgilı. Yani sadece müşteri memnuniyeti hedefli web sayfası çaldatmaışmaları, böylece matlup mealları vermemektedir.